tussendoortjes

6x Gezonde tussendoortjes

Gezonde tussendoortjes

Misschien hebben jullie onlangs mijn artikel over BoxBites gelezen. In deze box zitten 18 gezonde tussendoortjes. Natuurlijk heb ik ze allemaal geproefd om te beoordelen of ze lekker zijn, én of ze inderdaad wel echt gezond zijn. Want wie is er nu niet continue op zoek naar gezonde tussendoortjes?

Greenday – Crispy Apple

 

Een zakje met 12 gram ingedroogde appel. Dat is ook echt wat het is, er zitten geen toegevoegde smaakstoffen of iets dergelijks in, fijn! Je eet dus eigenlijk gewoon een appeltje. De voedingswaarden? 40 calorieën en 9 gram suiker per zakje. Prima als tussendoortje dus! Nadeel, het vult niet erg, ik kreeg al snel weer trek.

Rude Health – The Pumpkin

Rude Health - The Pumpkin

Van deze reep heb ik een andere smaak (The Beetroot) al eens eerder geproefd en die was toch vies! Ik was dan ook een beetje bang om deze reep te proberen maar het viel me alles mee. Sterker: dit is écht lekker! De reep is vooral lekker kruidig van smaak dankzij de gember en kaneel (fijn in de herfst en de winter) en in de verte proef je wat pompoen maar dit overheerst niet. Er zitten wat pitten in de chewy reep voor een beetje crunch. Ja, ik ben fan! In een reepje zitten 137 calorieën (prima) en 14.6 gram suiker, dat laatste is dan weer een beetje jammer.

Made Good – Strawberry Granola Mini’s

Made Good - Strawberry Granola Mini's

Ik ben zwaar fan van de verpakkingen van Made Good, zo mooi! Maar het gaat om de inhoud. Deze mini granola bolletjes zouden niet misstaan in je bakje yoghurt ‘s ochtends, maar zijn ook prima als tussendoortje. De balletjes zijn lekker crunchy, maar de aardbeiensmaak is een klein beetje chemisch. Gezond? Een zakje bevat 90 calorieën (prima!), 3 gram vet en 6 gram suiker. Helemaal prima als tussendoortje dus! Daarnaast zitten er ook nog eens 20% van je ADH aan een scala vitamines in. Echt geen slechte keuze! De mini’s zijn er ook in de smaken Appel Cimmamon, Chocolate Banana, Chocolate Chip en Mixed Berry, jum….

Wild Thing – Organic Paleo Raw Bar Coconut & Chia

Wild Thing - Organic Paleo Raw Bar Coconut and Chia

Oeiii wat is dit een heerlijke reep zeg! Ik ben gek op kokos dus deze reep kon bij voorbaat eigenlijk al niet stuk, maar hij bleek alle verwachtingen waar te maken. Een lekker zachte, zoete reep met hier en daar wat bite door een stukje noot. De ingrediënten? Dadel, cashewnoten, kokos, chiazaden en acerolapoeder. Geen gekke toevoegingen dus, fijn! Met 131 vind ik het aantal calorieën erg meevallen. Wel redelijk wat suiker door de dadels, maar met 10 gram is ook dat nog acceptabel. Deze reep ga ik zeker vaker kopen!

Nakd Pecan Pie Bar

Nakd Pecan Pie Bar

Alleen voor de naam al wil je deze toch proeven? Gelukkig valt hij niet tegen, echt een lekker reepje! Fijn: in de reep zitten alleen maar dadels, pecannoten en amandelen, geen toevoegingen. De voedingswaarde? De reep bevat 156 calorieën en 12 gram suiker. Vond ik best veel suiker voor zo’n klein reepje!

Roo’Bar Maca Cranberry

Roo'Bar Maca Cranberry

Dit vond ik niet de smakelijkste reep uit deze selectie, maar hij was niet zo vies als de naam deed vermoeden (ik vind maca-poeder namelijk werkelijk niet te eten). Gelukkig bleek dat ook niet het hoofdingrediënt. Wat er allemaal in zit: dadels, cranberry (met appelsapconcentraat en zonnebloemolie), amandelen en natuurlijk macapoeder. De reep bevat maar 105 calorieën maar wel 15,2 gram suiker, wat ik echt te veel vind voor een tussendoortje.

The saga continues

Het is een beetje veel om alle 18 snacks in één artikel te proppen, dus maak ik er drie artikelen van. Dus voor de volgende tussendoortjes: to be continued… Ik testte overigens al eerder vijf tussendoortjes, daarover kun je hier meer lezen.

Zelf BoxBites bestellen? Voer tijdens het bestelproces deze kortingscode in en je ontvangt €5 korting op jouw box: 10783_d0rm3e27

PS: wat is gezond? Ik ben geen voedingsdeskundige en ik keek voor deze tussendoortjes alleen naar calorieën en suikers. Dit omdat ik me beter voel als ik niet teveel suikers eet, en omdat ik snel weer trek krijg als ik een tussendoortje met veel suikers eet (ook als dit natuurlijke suikers zijn). Bovenstaand is dan ook mijn persoonlijke visie op de term ‘gezonde tussendoortjes’.

Vorige recept Volgende recept

Ook leuk voor jou:

Laat een reactie achter

Reactie achterlaten