ontbijt

Chai porridge – havermoutpap met chai

Chai havermoutpap

Nu het weer zo koud is buiten, krijg ik weer zin in warme ontbijtjes. Eén van de ontbijtjes die de laatste tijd vaak op tafel komt, is havermoutpap, oftewel ‘porridge’ zoals ze het in Engeland & Amerika noemen. Zo maakte ik laatst al deze heerlijke havermoutpap met sinaasappel en vandaag deel ik een lekker recept voor chai porridge voor je. Oftewel: havermoutpap met chai-kruiden.

Zelf chai-kruiden maken

Chai-mix kun je kant en klaar kopen, maar het is ook erg makkelijk om het zelf te maken. Bekijk mijn recept voor chai-mix maar eens. Je hoeft alleen maar de benodigde specerijen te kopen en deze fijn te malen, that’s it! En met zo’n potje kruiden kun je dan weer allerlei lekkers maken. Chai latte natuurlijk, maar zoals je zult zien is een schepje chai in je havermoutpap ook echt heerlijk!

Recept havermoutpap met chai

Voor 1 persoon 

  • 250 ml melk (gewone of plantaardige, ik gebruikte amandelmelk)
  • 50 gr havermout
  • 1 tl chai-mix
  • 1/2 tl vanille-extract
  • 1 tl honing
  • beetje kaneel of extra chai-mix
  • Eventueel: gehakte noten, stukjes (gebakken) appel of peer

Zo maak je de chai porridge

  • Doe de melk, de havermout en de chai-kruiden in een klein pannetje en breng aan de kook. Laat vier minuten zachtjes doorkoken tot de havermout de melk bijna heeft opgenomen. Roer regelmatig door.
  • Roer de vanille & honing door de pap en schenk de chai havermout in een kom.
  • Bestrooi met wat extra kaneel of chai-mix en serveer eventueel met gehakte noten, stukjes appel of peer.

Heb je dit recept gemaakt? Laat het me weten via Facebook, Instagram of Twitter met de hashtag #culisandra Of laat een berichtje achter in de comments. Vind ik heel leuk!

Altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe recepten? Volg mij dan via Bloglovin en vergeet niet je te abonneren op mijn nieuwsbrief.

Previous Post Next Post

Ook leuk voor jou:

Laat een reactie achter

Reactie achterlaten