ontbijt

Smoothie bowl met frambozen en banaan

Smoothie bowl frambozen en banaan

Ik zag smoothie bowls zo vaak langskomen op Instagram en ben het laatste jaar lekker aan het experimenteren geweest met dit lekkere en gezonde ontbijt. Zeg nou zelf: zou jij je dag niet willen beginnen met zo’n roze ontbijtje? Ik werd er in ieder geval instant vrolijk van. Inmiddels ben ik dan ook lekker aan het experimenteren met verschillende smaken. Zo maakte ik al een smoothiebowl met banaan en pure chocolade, en nu dus deze smoothie bowl met frambozen en banaan!

Bevroren banaan

Je kunt voor dit smoothiebowl recept kiezen uit 2 bereidingswijzen: je kunt de banaan een avond van tevoren in plakjes snijden en invriezen. Als je dan de volgende ochtend deze met de overige ingrediënten mixt, krijg je een dikke, milkshake-achtige consistentie. Lekker, maar wel koud! Je kunt ook gewoon een ‘verse’ banaan gebruiken, dan wordt de smoothiebowl wat dunner, en minder koud.

Smoothie bowl met frambozen en banaan

0 from 0 votes
Course: OntbijtCuisine: SmoothiebowlDifficulty: Eenvoudig
Voor

1

persoon
Bereidingstijd

10

minutes
Kooktijdminutes
Calorieën

334

kcal

Een fruitig ontbijt: frisse smoothiebowl met framozen en banaan, met een topping van extra vers fruit en kokos.

Ingrediënten

  • 200 ml dikke (Griekse) yoghurt

  • 1 banaan

  • 75 gr frambozen

  • 75 gr vers fruit om te garneren (bv frambozen, blauwe bessen, banaan…)

  • 1 tl kokos om te garneren

Bereiding FRAMBOZEN SMOOTHIEBOWL

  • Snijd de banaan in stukken. Optioneel: vries de stukken banaan samen met de frambozen een nachtje in. Op die manier krijg je een wat dikkere, milkshake-achtige smoothiebowl. Vind je dit te koud? Dan kun je deze stap overslaan.
  • Pureer de yoghurt met de banaan en de frambozen met een staafmixer glad en giet het mengsel in een kom.
  • Garneer de smoothie bowl met extra vers fruit naar smaak. Ik gebruikte frambozen en blauwe bessen, maar kies gerust fruit wat jij lekker vindt!
  • Bestrooi de frambozen smoothie bowl met geraspte kokos om het af te maken.

Opmerkingen

  • Als je overrijpe bananen hebt kun je die ook heel goed gebruiken voor dit recept.

Heb je dit recept gemaakt? Dan vind ik het superleuk als je een foto van jouw gerecht met me deelt via Instagram of Facebook! Ik zou het ook heel fijn vinden als je het recept wilt beoordelen door hierboven in het recept op de sterretjes te klikken. Op de hoogte blijven van nieuwe recepten? Meld je dan aan voor de maandelijkse nieuwsbrief van culi-sandra.nl en ontvang een gratis e-book met o.a. vijf exclusieve recepten

Vorige recept Volgende recept

Ook leuk voor jou:

Laat een reactie achter

Reactie achterlaten