tussendoortjes

Tussendoortje: dadelrepen

Dadelrepen

Uit de tussendoortjes test die ik alweer jaren geleden deed, bleek het erg moeilijk te zijn om een gezond & lekker tussendoortje te vinden. De enige reep die echt gezond bleek, was letterlijk niet te eten! Zelf maken is dus het antwoord. Inmiddels staan er dan ook al wat lekkere tussendoortjes op het blog. Denk aan deze zalige, kruidige carrot cake balletjes bijvoorbeeld. Maar deze dadelrepen met abrikozen, kokos en noten mogen er ook zeker zijn!

Gezonde tussendoortjes

Met de term ‘gezond’ heb ik altijd wat moeite, want wat betekent dat eigenlijk? Zo zitten er in deze dadelrepen geen gekke toevoegingen – dat vind ik zelf altijd heel erg fijn – maar wel veel natuurlijke suikers. Een afweging die je zelf moet maken dus. Maar lekker, dat zijn ze in ieder geval wel! En heel makkelijk te maken ook, in slechts 10 minuten is je mengsel voor deze dadelrepen al klaar. Daarna hoeven ze alleen nog maar op te stijven in de koelkast, zodat je er makkelijk repen van kunt snijden.

Tussendoortje: dadelrepen

0 from 0 votes
Course: TussendoortjeCuisine: VeganDifficulty: Eenvoudig
Voor

8

repen
Bereidingstijd

10

minutes
Kooktijdminutes
Calorieën

170

kcal
Opstijven

2

uur

    Deze dadelrepen zijn lekker als tussendoortje, je maakt ze binnen tien minuten! De repen bevatten geen gekke toevoegingen en slechts vier ingrediënten.

    Ingrediënten

    • 125 gr dadels

    • 125 gr abrikozen

    • 50 gr geraspte kokos

    • 50 gr cashewnoten (ongezouten)

    Bereiding

    • Heb je niet zo’n sterke keukenmachine? Snijd dan de dadels en abrikozen in stukjes en hak de noten grof.
    • Doe alle ingrediënten in een keukenmachine en maal op hoge snelheid tot een mooi samenhangende pasta.
    • Doe de dadelpasta in een kleine bakvorm (ca 10 x 15 cm) of een Tupperware-doos van ongeveer die grootte. Spreid de dadelpasta netjes uit zodat de bovenkant glad is, en zet het mengsel in de koelkast (minimaal 2 uur).
    • Snijd ongeveer 8 dadelrepen van het opgesteven mengsel.

    Opmerkingen

    • Bewaar de repen bij voorkeur in de koelkast, dan blijven ze wel enkele weken goed.
    • Met de ingrediënten kun je volop variëren. Gebruik bijvoorbeeld alleen dadels en geen abrikozen, of andersom. Of varieer eens met andere noten.
    Vorige recept Volgende recept

    Ook leuk voor jou:

    Laat een reactie achter

    Reactie achterlaten