tips & trucs

Weekmenu 18: Goede voornemens

Omelet met wokgroenten en kip

En, hoe staat het met jouw goede voornemens? Misschien ben je deze maand wel erg bezig met gezond eten, want volgens mij staat ‘afvallen’ nog altijd op nummer 1 in het lijstje van goede voornemens! Om je daar een handje bij te helpen, zet ik voor dit weekmenu allemaal lekkere recepten op een rij die niet moeilijk te maken zijn, en die wat mij betreft goed passen in een ‘gezonde’ lifestyle. Ik vind het woord ‘gezond’ altijd erg lastig, maar in ieder geval zijn dit gerechten met lekker veel groenten en wat minder zware ingrediënten als kaas en vlees. Op zoek naar meer inspiratie? Hier vind je alle weekmenu’s terug.

Maandag – omelet met wokgroenten

Weer eens wat anders dan een wrap: vul eens een omeletje! Het enige wat je voor dit recept hoeft te doen, is kipstukjes bakken, wokgroenten roerbakken, en een omeletje maken. Binnen een kwartier kun je aan tafel en je krijgt er een lekker bergje groenten mee binnen. Goede voornemens worden zo wel heel makkelijk vol te houden ;-) Naar het recept >

Dinsdag – bimi met gamba’s

Oosterse bimi met gambas en sesam

Dit Oosterse maaltje staat ook al zo lekker snel op tafel. En lekker dat het is! Low-carb en bomvol Oosterse smaken: sesam, sojasaus, oestersaus… Echt heerlijk, ik ga het snel zelf weer eens maken. Naar het recept >

Woensdag – gevulde paprika’s

Gevulde paprika met couscous en gerookte kip of feta

Lekker vega! (of voeg stukjes kip toe als je geen vegetarisch maaltje wilt). Puntpaprika’s zijn van zichzelf al zalig, maar als je ze roostert in de oven worden ze nog zoeter van smaak. Vul ze met couscous & groenten en top ze af met wat feta en pijnboompitten, dan heb je een lekker voedzaam maal. Naar het recept >

Donderdag – komkommersalade met kip

Gepocheerde kokoskip met komkommersalade

Een licht maaltje bomvol smaak, dat is deze komkommersalade. De kip pocheer je in kokosmelk en die gebruik je ook weer om de dressing voor de salade aan te maken. Zo breng je de komkommerlinten heerlijk op smaak. Een beetje pit door de rode peper (dat is naar het schijnt ook weer goed voor de vetverbranding) en je hebt een heerlijk goede voornemens-recept! Naar het recept >

Vrijdag – sushibowl met zalm

Sushibowl met zalm, avocado en edamame (sojabonen)

Vrijdag, visdag! En hoe doe je dat beter dan met een zalige sushibowl. De rauwe zalm & avocado zitten bomvol goede vetten, en met de avocado & edamame heb je al lekker wat groenten binnen. Natuurlijk kun je er ook nog wat extra groenten aan toe voegen, bijvoorbeeld reepjes rauwe wortel. Naar het recept >

Zaterdag – carrot cake balletjes

Gezonde carrot cake balletjes

Op de zaterdag deel ik altijd een lekker baksel met jullie. Meestal is dat een baksel met boter & suiker, want ja, dat is nou eenmaal het aller-allerlekkerste! Maar om binnen het ‘gezonde voornemens’ thema te blijven, raad ik je aan om vandaag een voorraadje van deze carrot cake balletjes te maken. Dan heb je een voedzame snack voor trek-aanvallen klaar staan! Naar het recept >

Zondag – havermoutpap met sinaasappel

Havermoutpap met sinaasappel

Havermout vult goed, zit lekker vol met vezels en dankzij de sinaasappel heb je ook al een portie fruit binnen bij het ontbijt. Als ik een goed voornemen heb, is het wel om dit ontbijt vaker op tafel te zetten ;-) Want echt, dit is zó lekker! En het staat ook snel op tafel, dus maak ‘m ook gerust doordeweeks! Naar het recept >

Heb je dit weekmenu (of één van de gerechten uit het menu) gemaakt? Laat het me weten via Facebook, Instagram of Twitter met de hashtag #culisandra Vind ik heel leuk!

Altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe recepten? Volg mij dan via Bloglovin en vergeet niet je te abonneren op mijn nieuwsbrief.

Vorige recept Volgende recept

Ook leuk voor jou:

Laat een reactie achter

Reactie achterlaten