weekmenu

Weekmenu 34: licht & voedzaam

Oosterse bimi met gambas en sesam

Nu ik zwanger ben, probeer ik toch wat beter op mijn eten te letten. Dat lukt uiteraard niet altijd en daar is volgens mij ook helemaal niets mis mee (de baby moet ten slotte ook pizza & pannenkoeken proeven nu toch?) maar over het algemeen probeer ik toch wel genoeg vezels, zuivel, groenten & fruit binnen te krijgen. Heb jij nou ook wel zin in een lekker licht & voedzaam weekje? Dan is dit weekmenu echt iets voor jou!

Maandag: bimi met gamba’s

Lekker licht & koolhydraatarm. Dit roerbakgerecht staat binnen no time op tafel en is een echt smaakbommetje omdat je de bimi op smaak brengt met sojasaus en oestersaus. Wat verse gamba’s erbij en je hebt een licht en voedzaam gerecht. Naar het recept >

Dinsdag: groenten in tomatensaus

Vegetarische ovenschotel

Lekker en makkelijk, want de oven doet het meeste werk! Een laagje (zelfgemaakte) tomatensaus met daarop allerlei lekkere groenten, daar schep je echt wel nog een keer van op! Je kunt hier een stukje vlees, vis of vleesvervanger bij serveren voor een complete maaltijd. Naar het recept >

Woensdag: omelet met wokgroenten en kip

Omelet met wokgroenten en kip

Misschien heb je hem al vaker langs zien komen in de weekmenu’s, deze omelet met wokgroenten en kip. Hij komt hier dan ook nog regelmatig op tafel, want het is zo’n handig en snel maaltje om te maken. Als je standaard wat kip & wokgroenten in je vriezer hebt liggen kun je dit altijd maken. Naar het recept >

Donderdag: gevulde paprika met spinazie

Paprika uit de oven met spinazie

Dit recept is een echte hit op mijn Pinterest-account, het ziet er ook wel heel lekker uit toch? Deze paprika’s vul je met een mengsel van o.a. ricotta en spinazie. Je kunt ze zó eten of met een stukje vlees, vis of vleesvervanger erbij voor een wat meer vullende maaltijd. Naar het recept >

Vrijdag: geroosterde groenten uit de oven

Geroosterde groenten met halloumi

Misschien heb je nog wat restjes groenten over van eerder deze week? Mooi, want die kun je prima kwijt op een ovenplaat. Vul aan met krieltjes, extra groenten en stukjes halloumi, en een tijdje later staat er een heerlijk maaltje op tafel. Pannen gebruik je niet, dus je hebt ook nog eens amper afwas. Wel zo lekker zo voor het weekend! Naar het recept >

Zaterdag: koolsalade

Rode koolsalade

Deze lekkere lunchsalade bevat maar liefst 150 gram groenten per persoon, en nog wat fruit ook! Zeker als je kant en klaar geraspte groenten gebruikt, staat deze salade zo op tafel en daarom eet ik hem regelmatig als werklunch. Extra voordeel: met zo’n groentenbommetje als lunch kun je vanavond prima iets lekkers op tafel zetten! Naar het recept >

Zondag: lekkere snack

Carrot cake balletjes

In plaats van een waanzinnig baksel, maken we vandaag een voedzaam snackje. Kun je de komende week lekker van genieten! Deze carrot cake balletjes zijn iedere keer weer een succes, het zijn namelijk echte smaakbommetjes! Naar het recept >

Weekmenu 34
Vorige recept Volgende recept

Ook leuk voor jou:

Laat een reactie achter

Reactie achterlaten