ontbijt

Smoothiebowl met mango, banaan en granola

Smoothiebowl mango banaan

Ik heb inmiddels al een heleboel smoothiebowl recepten met jullie gedeeld, en ik ben bang dat dit nog niet de laatste is… Het is nou eenmaal zo leuk om van je ontbijtje nét even wat meer werk te maken. Wat mij betreft altijd een extra goede start van de dag. ‘s Ochtends weinig tijd? Je kunt de smoothiebowl zelf al de avond van tevoren klaarmaken, dan hoef je hem de volgende ochtend alleen nog maar te versieren met je favoriete toppings.

Mango smoothiebowl

Deze smoothiebowl zit bomvol lekkere tropische smaken: mango, banaan, kokos… En je krijgt er meteen een flinke portie fruit mee binnen. Fruit is natuurlijk erg gezond, maar omdat je het in een smoothiebowl grotendeels pureert, vult het een stuk minder dan wanneer je het als ‘een stuk fruit’ zou eten. Je krijgt ongemerkt dus wel veel fruitsuikers binnen die niet zorgen voor een lang vullend gevoel. Daarom neem ik altijd graag een vullende topping bij mijn smoothiebowls, zoals granola of havermout.

Tip: ik gebruikte mangostukjes uit de diepvries. De dag ervoor alvast ontdooien in de koelkast en je bent de volgende ochtend snel klaar met het maken van je smoothiebowl. Houd je van een bakje ijs in de ochtend? Dan kun je er ook voor kiezen om de stukjes mango direct uit de diepvries te gebruiken, of ze maar half te laten ontdooien. Je krijgt dan ‘nicecream’, een soort fruitig ijs. Ook heel lekker!

Recept smoothiebowl met mango, banaan en granola

Voor 2 personen

  • 400 ml yoghurt (ik gebruikte de kokosyoghurt van Abbot Kinneys voor een extra tropische touch, maar je kunt ook gewone yoghurt of kwark nemen)
  • 1 banaan
  • 250 gr mangostukjes (vers, of ontdooid uit de diepvries)
  • vers fruit om te garneren
  • 2 handjes granola (zelfgemaakt volgens dit of dit recept, of gekocht)
  • 4 blokjes pure chocolade

Zo maak je de mango smoothiebowl

  • Doe de yoghurt in een mengkom. Breek de banaan in stukjes en doe bij de yoghurt.
  • Doe de mangostukjes erbij en pureer alles tot een gladde smoothie.
  • Doe de smoothies in twee kommen en versier met vers fruit en de granola.
  • Hak de pure chocolade grof en bestrooi je smoothiebowl ermee. Dien meteen op en enjoy!

Heb je dit recept gemaakt? Laat het me weten via Facebook, Instagram of Twitter met de hashtag #culisandra

Vind ik heel leuk!

Altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe recepten? Volg mij dan via Bloglovin en vergeet niet je te abonneren op mijn nieuwsbrief.

Vorige recept Volgende recept

Ook leuk voor jou:

1 Comment

  • Reply Eef

    Heerlijk San. Lekker met vijgen en mango, yum! We moeten toch echt een keer die week van de smoothiebowl doen ;)

    28 oktober 2016 at 11:17
  • Reactie achterlaten