smoothies & sapjes

Smoothie met abrikoos, mango en banaan

Smoothie met abrikoos en mango

Smoothies zijn altijd een topmanier om je dag te beginnen, maar ze smaken ook heel goed als tussendoortje. Deze smoothie met mango, banaan, abrikoos & kokosmelk is lekker tropisch, heerlijk… Maak deze smoothie in de zomermaanden (juni t/m augustus), want dan zijn abrikozen in het seizoen en dus op hun allerlekkerst. Ze zitten vol vezels, vitamine A en mineralen, dus zet deze lekkere vrucht gerust wat vaker op het menu.

Tip voor het maken van een snelle smoothie:

Voor de mango gebruik ik vaak zo’n pak diepvriesfruit van de supermarkt, super handig om in huis te hebben. Wat ook een handige tip is: snijd het fruit de avond van tevoren al in stukjes en bewaar in de koelkast, dan hoef je de volgende ochtend alleen maar even de staafmixer door de stukjes fruit te halen, en je smoothie met abrikoos is klaar!

Recept smoothie met abrikoos, mango en banaan

(voor 2 personen)

  • 4 abrikozen
  • 1 banaan
  • 250 gr mango, in stukjes
  • Sojamelk met kokossmaak, of een andere (plantaardige) melk

Zo maak je de abrikozen-smoothie

  • Snijd de abrikozen in stukjes.
  • Snijd de banaan in plakjes.
  • Doe al het fruit in een maatbeker en vul aan tot 800 ml met de sojamelk. Pureer de ingredienten met een staafmixer tot een smoothie.
  • Is het mengsel nog iets te dik? Voeg dan nog een beetje extra melk toe. Enjoy!

Bekijk hier al mijn smoothie recepten

Heb je dit recept gemaakt? Laat het me weten via Facebook, Instagram of Twitter met de hashtag #culisandra Of laat een berichtje achter in de comments.

Vind ik heel leuk!

Altijd als eerste op de hoogte zijn van nieuwe recepten? Volg mij dan via Bloglovin en vergeet niet je te abonneren op mijn nieuwsbrief.

Vorige recept Volgende recept

Ook leuk voor jou:

Laat een reactie achter

Reactie achterlaten